fbpx

שיטות לשיפור הזיכרון

באפקטיבייט, אנו מכירים בכך שיכולות קוגניטיביות מסוימות עשויות לדעוך ככל שאנו מתבגרים. התוכנה הייחודית שלנו רותמת את הטכנולוגיה המתקדמת בתחום ומספקת תערובת שלמה של גירוי קוגניטיבי עם אתגרים מהנים. על ידי הסתגלות דינאמית לביצועים פרטניים של המשתמש, התוכנה שלנו מבטיחה שכל תרגיל יישאר מאתגר, ובאופן יעיל תחדד את היכולות הקוגניטיביות לאורך זמן. אנו מכוונים לפונקציות קוגניטיביות מרכזיות כמו:

  1. זיכרון עבודה: שיפור היכולת לאחסן ולתמרן מידע.
  2. קליטת מידע: הגברת היכולת להטמיע ולשמור על נתונים חדשים.
  3. קשב ניהולי: שיפור וזיקוק הגמישות והזריזות הקוגניטיבית.
  4. תשומת לב חזותית: הגדלת המיומנות לריכוז ולעבד נתונים חזותיים.

מדוע כדאי לבחור באפקטיבייט למסע שיפור הזיכרון שלכם? תנו למדע לדבר בעד עצמו. מחקר פורץ דרך, בראשותו של פרופסור בועז בן דוד מאוניברסיטת רייכמן, חקר את היעילות של האימון הקוגניטיבי של אפקטיבייט, במיוחד בתחום "העברה רחוקה" (תרגום היכולת שתירגלנו באימון לסיטואציות אחרות בחיים). התוצאות היו מדהימות: המשתתפים העוסקים בתרגילים הוויזואליים שלנו הדגימו שיפור מדהים ביכולות ההבחנה השמיעתיות בהשוואה לקבוצת ביקורת. פריצת דרך זו מדגימה כי היתרונות של אפקטיבייט נמשכים הרבה מעבר לחדר האימונים, ומשפיעים לטובה על חיי היומיום.

הבנת שיטות לשיפור הזיכרון

שיפור זיכרון הוא מאמץ רב פנים הדורש גישה מותאמת. אחת הסיבות העיקריות לכך שהטכניקות שלנו יעילות ביותר היא מכיוון שהן מכוונות לפונקציות קוגניטיביות ספציפיות, ומאפשרות להתמקד בתפקודים החשובים לכם ביותר. בואו נחקור כמה טכניקות מפתח:

  • שיטה 1: חיזוק זיכרון עבודה

זיכרון עבודה משמש כפנקס הרשימות המנטלי שלכם, ומאפשר להחזיק ולתפעל מידע בזמן אמת, תוך כדי ביצוע משימה כלשהי. אם לעתים קרובות אתם מוצאים את עצמכם שוכחים משימות או נאבקים לעקוב אחר פרטים, שיפור זיכרון העבודה יכול להיות מהפכני עבורכם.

כדי לייעל את זיכרון העבודה, שקלו לעסוק בתרגילים המאתגרים ומרחיבים את סביבת העבודה המנטלית הזו. מספר אסטרטגיות יעילות:

  1. פתרון חידות: הקדישו זמן לחידות כמו סודוקו, תשבצים או פעילויות שמאתגרות את המוח. פעילויות אלה מחייבות אתכם להחזיק ולתפעל מידע במוח, ובכך מאתגרות ומפעילות את זיכרון העבודה שלכם.
  2. משחקי זיכרון אימון מוח: חקרו משחקים ואפליקציות המשפרות זיכרון שנועדו לאתגר את זיכרון העבודה שלכם. משחקים הכרוכים בזיכרון של דפוסים או רצפי מספרים יכולים להועיל במיוחד. אתם גם יכולים להפוך פעולות יומיומיות למשחק: קיבלתם קוד לטלפון? אתגרו את עצמכם ונסו להחזיק אותו בראש מבלי להביט במסך. אם זה קשה מדי, נסו להתחיל מ-2 ספרות ואט אט להתקדם
  3. חישוב בעל פה: תרגול מתמטיקה בעל פה באופן קבוע. חישוב המספרים בראש לא רק מחדד את הכישורים המתמטיים אלא גם מפעיל את זיכרון העבודה שלכם כשאתם מלהטטים באלמנטים מספריים שונים (ולא פחות חשוב – זה ירשים את הסובבים אתכם…).
  • שיטה 2: שיפור קליטת מידע

היכולת לקלוט ולשמור על מידע חדש היא חיונית עבור יכולות הלמידה והזיכרון שלנו. להלן כמה טכניקות שיכולות לסייע באופן משמעותי בספיגת מידע:

  1. ויזואליזציה: דמיינו מושגים, רעיונות או עובדות שתרצו לזכור לפרטי פרטים. יצירת תמונות דמיוניות הקשורות למידע יכולה להפוך אותו לבלתי נשכח. לדוגמה, דמיינו ספר ענק כשמנסים לזכור את כותרת הספר החדש שאתם קוראים. נסו לייצר תמונה אבסורדית ומגוחכת ולהצחיק את עצמכם – זה יעזור לכם לשלוף את המידע בעתיד.
  2. סיפור סיפורים: הפכו מידע לסיפור עם עלילה וגיבורים, או במילים אחרות – לנרטיב. התרכזו בהדגשת הדמויות, ההתרחשויות והרגשות המחוברים לפרטים הספציפיים שאתם רוצים לזכור. המוח שלנו מחווט באופן טבעי לזכור סיפורים, מה שהופך את הטכניקה הזו ליעילה ביותר.
  3. יצירת אסוציאציות: צרו אסוציאציות בין מידע חדש למושגים או זיכרונות מוכרים. כשאתם מקשרים מידע חדש למשהו שאתם כבר יודעים ומכירים, זה הופך להיות קל יותר לזכור. לדוגמה, לשייך מילה בשפה חדשה שאתם לומדים עם מילה שנשמעת דומה בשפת האם שלכם.
  • שיטה 3: ליטוש תשומת לב חזותית

תשומת לב חזותית היא קריטית להתמקדות ולעיבוד מידע חזותי ביעילות. כדי לחדד את תשומת הלב החזותית, יש לעסוק בפעילויות הדורשות התבוננות וריכוז מתמשך, כמו גם פעילויות שדורשות העברת מיקוד בין אזורים שונים בשדה הראייה:

  1. פאזלים: הרכבת פאזלים מחייבת לשים לב מקרוב לפרטים, צורות וצבעים. ומרחוק – להבחין בדפוסים ולחלץ את התמונה הגדולה. זה לא רק עובד על את תשומת הלב החזותית אלא גם משפר את כישורי פתרון הבעיות.
  2.  מצאו את ההבדלים: אתגרו את עצמכם בפעילויות כמו איתור ההבדלים בין שתי תמונות דומות. זה מחדד את היכולת לשים לב לוריאציות עדינות ואת היכולת לסרוק את הסביבה ביעילות.
  3. מדיטציה בשיטת Mindfulness: תרגול מדיטציה בשיטת Mindfulness, הכרוכה במיקוד תשומת הלב ברגע הנוכחי ובחוויות שלכם. שיטה זו יכולה לשפר את היכולת שלכם למקד את תשומת הלב החזותית שלכם לאורך זמן, בין אם מדובר בתשומת לב המופנית החוצה אל העולם החזותי, או פנימה, לתוך העולם הפיזי והרגשי שלכם.
  • שיטה 4: קשב ניהולי

הקשב הניהולי עומד בבסיס הגמישות הקוגניטיבית ויכולת לנהל משימות מרובות ביעילות. חיזוק פונקציות אלה יכול לשפר את הביצועים הקוגניטיביים שלך במשימות יומיומיות כגון נהיגה או בישול.. להלן כמה אסטרטגיות שאנחנו ממליצים לבצע:

  1. למדו שפה חדשה: לימוד שפה חדשה מאתגרת את הגמישות הקוגניטיבית שלכם כשאתם עוברים בין שפות בעלות כללי דקדוק שונים.
  2. משחקי אסטרטגיה: לעסוק במשחקי אסטרטגיה כמו שחמט או משחקי וידאו מבוססי אסטרטגיה. משחקים אלה מחייבים אתכם לתכנן אסטרטגיה ולהסתגל לתרחישים משתנים, מה שמאתגר הן את הגמישות הקוגניטיבית והן כישורי ריבוי משימות.
  3. שינוי או החלפת משימות: תרגול החלפת משימות בשגרת היומיום. במקום להשלים משימה אחת באותה צורה בכל פעם.

על ידי שילוב שיטות לשיפור זיכרון אלה בחיי היומיום, אתם יכולים לנקוט בצעדים יזומים כדי לשפר את הפונקציות הקוגניטיביות שלכם, לשמור על מידע בצורה יעילה יותר וליהנות ממוח חד יותר.

הצעד הבא

כעת, לאחר שיש לכם סקירה של טכניקות שיפור זיכרון, הגיע הזמן לחקור ולהחיל אותן על חייכם. בין אם אתם מבקשים לאתגר את הזיכרון שלכם, לשפר את הגמישות הקוגניטיבית שלכם או לייעל את קליטת המידע שלכם, הטכניקות שלנו כאן כדי לתמוך ולאפשר לכם לשפר את הזיכרון בדרך מעניינת ומאתגרת.

אל תתנו לאובדן זיכרון להגדיר את עתידכם. המסע למוח חד יותר מתחיל בצעד הראשון. שפרו את הזיכרון שלכם יחד עם אפקטיבייט עוד היום.

חודשי  |  שנתי  |  פרימיום

אולי יעניין אותך גם...

מוח - הזיכרון

הכירו את הזיכרון שלכם

היכולת שלנו לייצר זכרונות חדשים ולהשתמש בהם היא הרבה יותר מורכבת מכפי שחושבים. תהליך יצירתו של זיכרון חדש והשימוש בו לאחר מכן…

קרא עוד

השאירו פרטים ומבטיחים שלא נשכח אתכם

סקרנים לגבי
הפיתרון שלנו?

צרו עמנו קשר, וכבר היום תעשו את הצעד הראשון לחיזוק יכולות הזיכרון!

כיצד שומרים על תפקוד המוח

נשמח לשתף אותך במאמרים וטיפים חשובים אודות חיזוק ושימור יכולות הקוגניטיבית

דילוג לתוכן